18 Mart 2014 Salı

Okuma Şenliği 2014


Sımsıcak bir merhaba okuyanlara:)

Kitaplarım epeydir sessiz kalmıştı, çoğu öylece bakıyordu raflardan bana.. Anne olalı edebi okumalara ara vermiş, kendimi hızla çocuk gelişim, ebeveynlik, çocuk kitapları araştırırken ve sonra hasbelkader bunları okurken bulmuştum.

Gündemden, insanoğluğunun kötü tarafından, ülkenin üstüne çöreklenen kara bulutlar ve doyumsuzlardan fenalık geldiği bu günlerde, Pınar'ın şenlik duyurusu ilaç gibi geldi. Daha önce  böyle bir şenliğe katılmadığımı ve uzun süredir ayda bir kitap dahi okuyamadığımı düşünürsem yaptığım hiç mantıklı değil ama şenliğin hakkını verebileceğime inanmak istiyorum:)

Madem ki dünyayı güzellik kurtaracak, okuyalım güzelleşelim;)

Seçilmiş Kitaplar


Şenlikle ilgili detaya sağdaki şenlik logosuna tıklayarak ulaşabilirsiniz. Yine de bu yazıda kuralları ve kategorileri aktaracağım ve kendi listemi açıklayacağım. Listem için sadece evdeki kitapları seçtim, çoğu kategoriyi kitap bolluğu münasebetiyle zorlanmadan doldurdum. İndirim zamanlarında alışveriş listemdeki kitapları topluca alıp sonra yıllarca okumaya çalışıyorum çünkü. Şimdilik 2 kategoriyi dolduramadım, bir tanesi evde kriterlere uyan kitap olmaması, diğeri de benim kararsızlığım, en kısa sürede o iki kategoriyi kesinleştireceğim.

Kurallar:

  • Etkinlik bugün başlıyor ve 15 Haziran 2014’te sona erecek. (15 Mart’tan önce başladığınız veya 15 Haziran’dan sonra bitirdiğiniz kitaplar kapsam dışı kalacak. Tarihlere dikkat!)
  • Etkinliğe 15 Mart 2014 – 15 Haziran 2014 tarihleri arasında canınızın istediği vakitte katılabilirsiniz.
  • Okuduğunuz her bir kitabı aşağıdaki kategorilerden sadece birine saydırabiliyorsunuz. Ancak, etkinlik devam ederken kategoriler arası okuduğunuz kitapların yerlerini değiştirebilirsiniz.
  • Yapılabilecek en yüksek skor 3 ay içinde 12 kategori için toplam en az 12 kitabı okuyarak 250 puan almak. 
  • Bir kategori için birden fazla kitap okuyarak daha fazla puan kazanamazsınız. Örneğin Rus edebiyatından bir kitap okuyanlar 25 puan kazanacak ama Rus edebiyatından iki kitap okuyan 50 puan kazanamayacak. 
  • Bir kitabı birden fazla kategoriye saydıramazsınız. Örneğin adında bir çiçek adı geçen bir şiir kitabı okuyup 15+20=35 puan kazanamazsınız. Ya 15 puan kazanırsınız ya da 20 puan. Tercih size kalmış.
  • Katılmak için blogunuzun olması veya okunan kitapların yorumlanması zorunlu değil. Katılmak isteyen herkesin Pınar'ın yazısına yorum bırakması gerekiyor. Blogu olan katılımcılar bloglarında, blogu olmayan katılımcılar da blogu olan katılımcılarla iletişime geçerek hangi kategori için hangi kitapları okumayı planladıklarını duyurabilirler. 
  • Her ayın 15'inde bir yayın yaparak kimin ne okuduğu sorulacak ve sıralamalar duyurulacak. O yayının altına yorum bırakarak hangi kitapları okuyarak kaç puana ulaştığınızı bildirebilirsiniz.
Kategoriler: 

1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Eşimin tavsiyesi ile Stefan Zweig'dan Üç Büyük Usta (Balzac,Dickens,Dostoyevski) ilk sıraya yerleşiyor, gerçek ustalar kimmiş öğrenelim diyorum.. Kitap DoğuBatı Yayınları'ndan 224sf.

2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Şiir severim ama anlaşılır olanları:))) Elime bir şiir kitabı alıp okumuşluğum hiç yoktur sadece paylaşılanları takip ederim. Bu açıdan kendimi zorlamam lazım , bu madde bu açıdan beni sınayacak. Eşim şiir kitaplarını sever, onun önerisiyle Ahmed Arif'ten Hasretinden Prangalar Eskittim listeye giriyor. Kitap Metis Yayıncılık'tan, 184 sf.

3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Harper Lee'den Bülbülü Öldürmek, Altın Kitaplar, 368 sf. 1961 Pulitzer ödülü sahibi

 4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).
Yekta Kopan'dan Kediler Güzel Uyanır , Can Yayınları, 128sf.

5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Grigory Petrov'dan , Beyaz Zambaklar Ülkesinde ,  Koridor Yayıncılık , 228sf.
Bu kategori için aklıma ilk gelen Gül'ün Adı oldu ama 12. kategoriye belki Umberto Eco eserlerini yerleştiririm diye vazgeçtim.

 6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
 Nazlı Eray'dan Kayıp Gölgeler Kenti , Turkuvaz Kitap , 224 sf. Bu romanı Prag seyahatinde okumak üzere almıştım , gezdiğim şehirlerde orayla ilgili bir kitap okuma akımına kapılmam üzerine ama  tüm gün gezip gece otelde ancak yatağa atlamaya mecal kalınca mümkün olmadı. Kısmet bu şenliğeymiş.

7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Evde bu kategoriye uyan kitap göremedim. Murat Menteş'ten ümitliydim ama o da 2001'de sanırım ilk eserini vermiş.. Aklımda blogunu takip ettiğim Onur Ataoğlu'ndan Japon Yapmış var ama yeni kitap almak istemiyorum , belki e-kitap olarak alırım, kararsızım bu kategoride..

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).
Ian McEwan'dan Kefaret,Can Yayınları, 366 sf. Bu kitabı yıllar önce filminden çok etkilendiğim için alışveriş sepetime atmıştım, indirime girince de aldım ama okuma sırası gelmemişti. Tabii kitap bitince filmi bir daha izleyeceğim.

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Bu kategoriye aday pek çok kitap vardır evde eminim ama kendimi fazla zorlamadan şu yazımdan kopya çekiyor ve artık bekleme sırasında 10.yılına girmiş olan Yaşama Uğraşı'na bir şans tanıyorum.
Cesare Pavese, Yaşama Uğraşı , Can yayınları , 416 sf.

10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Ivan Gonçarov'dan Oblomov, Sosyal Yayınlar , 553 sf.
Oblomovluk yaptığım için 50 sayfadan ötesine geçemediğim Oblomov'u seve seve bu kategoriye ekliyorum. 1859'da yazılmış, benim için 1882 öncesi bir kitap olması yeterli oldu. Bu kitap aslında kayınvalidemin, ondan bu eski basım ama güzel çevrilmiş olduğuna inandığım(Sabahattin Eyüboğlu/Erol Güven) için Sosyal Yayınları klasiklerinden 5-6 tanesini okumak üzere almıştım. Okuyup iade etmenin vakti çoktan geçmişti bile, şenlik sayesinde bu işi de tamamlarsam harika olacak.

11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).



12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.
İyice düşünüp taşınmam lazım:)) Hala kararsızım..
Adaylarım fantastik edebiyat sevmem nedeniyle Ursula K. Leguin (evdeki okunmamış kitapların sayfa sayısı 1200ü bulur mu emin olamadım) , betimlemelerine hayran olduğum Yaşar Kemal, Gül'ün Adı ve Foucault Sarkacı ile çok uzunlar yaa diye bir türlü tanışamadığım Umberto Eco veya Oğuz Atay olabilir ama yine yeni kitap almam gerekebilir Oğuz Atay'ı seçersem. Bu kategoriyi de en kısa sürede netleştirip güncellemeye çalışacağım.


Eh başlasın o halde okuma şenliği!

Not: Kitap sayfa sayılarını idefix'ten bakarak verdim, elimdeki basımdan dolayı uyumlu olmayanlar çıkarsa sonra kontrol edip düzeltirim.

Hiç yorum yok: