14 Ocak 2011 Cuma

Bir İnsan Kaynakları Masalı

Bugün rutini bozarak öğle arasında başladığım, Özden Aslan'ın eseri "Bir İnsan Kaynakları Masalı" elimden düşmedi. Kitabımın da idefix sayesinde yazarından imzalı bu arada;)

Son dönemlerde kişisel gelişim kitaplarını okumaya; dolayısıyla kendimi değişik açılardan inceleme ve geliştirme fırsatını yaratmaya karar verdim. Son alışverişimde yine pek çok eleştiri yazısı, değişik blog yazarları etkili oldu. Bu kitabı alışveriş listeme ekleten kişiyi veya yazıyı hatırlamıyorum ama evren bunu biliyordur diyerek teşekkürlerimi buradan iletiyorum.

Öğle molasının bitime doğru başladığım 235 sayfalık bu kitabı, eve gelip yemek olaylarını da hallettikten sonra, 3 saat gibi bir sürede okuyuverdim. Kitabın ne kadar akıcı bir dille yazıldığını belirtmeme gerek almadı sanıyorum.

Kitabımız bir masal gibi akıp gidiyor. Ana karakterimiz Ezgi'nin İnsan Kaynakları alanında başladığı kariyerinin basamaklarını, yaşadıkları ve bir yıl içinde geldiği noktayı ilgiyle okudum. Her bölümden alınacak bir ders var, kitap genel olarak terminolojisi bakımından bir İnsan Kaynakları çalışanını ilgilendiriyormuş gibi dursa da aslında tüm çalışanları özellikle büyük kurum çalışanlarını da ilgilendiriyor. Hepimiz bir kaynağız sonuçta ve İnsan Kaynakları bölümündekiler de bir çalışan haliyle. Eminim okuyan herkes kendinden ve iş arkadaşlarından ve hatta yöneticilerinden bir parçayı bu kitabın kahramanlarında bulacaktır.

Kitabın tüm bölümlerini gecenin şu saatinde listeme şansım az, bazı başlıkları yazabilirim tabii:)
  • Ekip Çalışması
  • Şirkette Rekabet
  • Koçluk Sistemi
  • Psikolojik Terör
Kitabımız bir masal gibi bitiyor herkes isteğine kavuşuyor, gerçek hayatta burada verilen önerilerin ve gerçekleştirilen uygulamaların yarısı yapılsa her şey daha güzel olur bana göre...

Kişisel gelişim kitaplarının bazıları didaktik olur bir süre sonra aynı cümleyi okuyup durduğunuzu fark edersiniz. Bu kitap ise onlarla aynı kategoride olmakla birlikte öyküler şeklinde yazıldığından oldukça rahat okunuyor. Yazarın da ülkemizden olup, aşina olduğumuz iş yerlerinden örnekler vermesi sebebiyle kendinizi olayların içinde hissediyorsunuz.

Her çalışanın okumasını tavsiye ederim. Bir nebze farklılığımızın artmasını ve kendimizi değerlendirmemizi sağlasa kardır.

Yazarın 2 kitabı daha varmış, onları da şimdiden sanal alışveriş listeme ekledim, zamanı gelince kitaplığımızda yerlerini alacaklar.

Hiç yorum yok: